1 kwietnia 2012

Jak narysować oko?

Dzisiaj mam dla Was trochę inny post niż zwykle, a mianowicie zrobiłam tutorial jak rysuję oko. Po prostu, z wyobraźni w 5 minut, nie wzorując się na niczym, takie jak prawie zawsze rysuję. Mam nadzieję, że takiego rodzaju notki przypadną Wam do gustu i będę robić je częściej!

Zaczynamy od ogólnego naszkicowania kształtu oka. Leciutko ołówkiem, ponieważ posłuży nam to jako baza:
Następnie podkreślamy mocniejszym naciskiem ołówka części które mają być najciemniejsze. W moim przypadku jest to oko kobiece.
Czas na tęczówkę, zaznaczamy źrenicę i blask w oku.
Kolorujemy źrenicę oraz tęczówkę i dorysowujemy kreseczki, czyli rzęsy. W tym momencie trochę pocieniowałam oko, aby nie było za płaskie.
Dorysowujemy brew i cieniujemy obszar między okiem a brwią.
Tak wygląda skończone oko. Jak widać to nic trudnego ani skomplikowanego!


Gdyby kogoś interesowało to użyłam ołówka 5B, bo akurat taki miałam pod ręką. Najlepiej jest użyć kilku grubości do uzyskania ładniejszego efektu.

95 komentarzy:

  1. uwielbiam rysować oczy! ale potem problem z narysowaniem drugiego identycznie, hahaha.

    Twoj talent jest nie-do-opisania kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ;-)

      Usuń
    2. Jak zrobić drugie :C?

      Usuń
    3. narysuj sobie pomocnicze linie od tego oka które już narysowałeś/łaś i zrób to samo :)

      Usuń
    4. Lub można to zrobić tak jak się robiło na fizyce

      Usuń
  2. kurcze... nie wiedziałam, że to tak trzeba rysować to oko! w swoich szkicach robiłam tak... na moje oko. xdd ale skorzystam z podpowiedzi i może wreszcie mi się uda!
    najbardziej mi się podobają w tym oku wykonane przez Ciebie rzęsy - jak ty to robisz? kurcze, ja muszę nad tym popracować, bo u mnie wyglądają jak normalne kreski... i brwi, wyglądają, jakby były... prawdziwe!
    po prostu ukłony! masz super talent! aż pozazdrościć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby narysowac rzesy nalezy zrobic jakby splaszczone trojkaty i z nich rysowac kreski

      Usuń
  3. Nigdy nie umiałam narysować oka. Na pewno mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oooo .. to oko wyszło rewelacyjnie .. ja niestety nie mam takiego talentu ;c

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku,wyszło ci idealnie!
    Mi to by wyszło jakieś zmutowane :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne! Dziękuję za instrukcje! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. niby łatwe a jednak .. trzeba mieć ten dryg do tego ;) bardzo ładne OKO ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały post :) Proszę więcej takich :D Akurat mam ołówki 3 i 5B do podkreślania moich nudnych stomatologicznych książek :/ chyba w wolnej chwili poćwiczę te oczy ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. łaał. post mega przydatny, jestem za tym, żeby było więcej takich :D

    OdpowiedzUsuń
  10. niesamowite, dla mnie w dalszym ciągu jest to czarna magia :) nigdy nie byłam utalentowana artystycznie ;) pięęęęknie !!

    OdpowiedzUsuń
  11. "Tak wygląda skończone oko. Jak widać to nic trudnego ani skomplikowanego!" Może nic skomplikowanego, ale myślę, że i to stworzyłoby mi pewne trudności. Taki ze mnie artysta.:P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy i przydatny post. Dodawaj takie częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla jednych nic skomplikowanego a dla mnie przepaść ;) nie potrafię i już!

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się strasznie spodobał taki pomysł notki, będę próbować rysować razem z tobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. super pomysł ;D
    ja rysuje podobnie, tylko ten błysk w oku robię inaczej :P

    OdpowiedzUsuń
  16. A dla mnie to coś cholernie trudnego i skomplikowanego

    OdpowiedzUsuń
  17. rewelacja ;D
    Pewnie mi się ta instrukcja przyda , bo nigdy nie moge narysować oczu ;) ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. aż ide rysować... :DDDDDD

    OdpowiedzUsuń
  19. łoooo matko zadziwiasz mnie za każdym razem:))


    Zapraszam na GIVEAWAY!!!
    http://beautifulgirlandfashion.blogspot.com/2012/04/wiosenno-wielkanocny-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Super pomysl z tym postem!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. No ja niestety też nie mogłam się oderwać od laptopa .. i skończyłam na ściągach :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Boskie Sami rysujesz te oczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. oko wyszło ciekawie...kiedyś rysowałąm, ale teraz nie mam na to czasu :(
    Pozdrawiam Alice Marie Rose

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow ;) Genialne dzięki za instrukcje ;D

    OdpowiedzUsuń
  25. wow super :D Mi nigdy oczy nie wychodziły ;D Albo jak jedno się udało to drugie szkoda gadać xD

    OdpowiedzUsuń
  26. ślicznee .. przyda mi się ta radaa :)

    OdpowiedzUsuń
  27. I tak mi nie wyjdzie.. Wolę się patrzyć na to narysowane przez Ciebie. : ))

    OdpowiedzUsuń
  28. Ślicznie ci wyszło :) Spróbuję takie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. nie wychodzi mi ;) ale twoje jest bardzo fajne, zawsze chciałam umieć rysować ;O

    OdpowiedzUsuń
  30. świetny pomysł na notkę! Mogłabyś zrobić taką z nosem i kształtem twarzy? bo to mi zawsze nie wychodzi :)
    oczy mi zawsze wychodzą ładnie, ale rzęs nigdy nie mogę wyględnych narysować.

    OdpowiedzUsuń
  31. Więcej takich postów! ♥♥♥ Twój blog, Twoje kolorowe rysunki i wgl wszystkie posty nastrajają mnie pozytywną energią!!! :o ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajnie ze dodalas jak rysowac oko :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ja nie mogę... szczęka w dół. i tekst mojej koleżanki 'niech teraz narysuje drugie!' haha xd ale masz talent. genialne

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajne. Udało mi się narysować oko, ale nie umiem narysować brwi i rzęs :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba je rysować takimi trochę szybszymi ruchami :D jakby na odwal się :D

      Usuń
    2. Super post. Dzieki za podpowiedzi ale chyba nigdy nie narysuje tak jak ty. Jestes wladca rysunkow :) Ale jakm/jakimi olowkami to rysowalas? Ja mam zwykly i jatos nie moge pocieniowac nimi tak jak ty. Prosze o odpowiec, dziekuje :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  35. O! Dobrze,że napisałaś:)) Fajnie

    OdpowiedzUsuń
  36. OMG! Twoje oko jest super! Ja dopiero początkuje, i nie umiem rysować tak jak ty! Patrzałam się na twojego posta i krok po kroku rysowałam. Nie zabardzo mi się udało, ale już jest coś. Lepiej niż wcześniej rysowałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. No, za piątą czy szóstą próbą mi się udało! Brew mi nigdy nie wychodzi, ale teraz efekt jest nawet niezły. Dzięki (-:

    OdpowiedzUsuń
  38. Wszystko pięknie i ładnie, ale... JEST PROBLEM Z DRUGIM OKIEM! ;d Zawsze mi wychodzi mniejsze lub większe ;<
    Ale blog i ogólnie wszystkie rysunki - śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  39. umiem ładniejsze

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzięki temu instruktarzowi po raz pierwszy w życiu narysowałam coś, z czego jestem naprawde dumna!!! DZIĘKUJĘ CI !!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  41. Oby więcej takich instrukcji :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Oby więcej takich instrukcji :) Moje oko mi się udało :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Udało mi się :3 Wygląda super, ale twojemu i tak nie dorówna <3

    OdpowiedzUsuń
  44. PIĘKNIE rysujesz!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  45. jakimi ołówkami to narysowałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam już dokładnie, pewnie był tam 2b, 3b, 5b, 7b :)

      Usuń
  46. Zawsze mam problem z narysowaniem oka ust i nosa ale teraz powinnam już sobie z okiem poradzić a masz może pokazane jak narysować usta i nos?? Byłabym wdzięczna :D Dzięki Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow ładne oko :D jestem ciekawa co teraz robisz może rysujesz?? :D

    OdpowiedzUsuń
  48. ładnie?? http://2.bp.blogspot.com/-tHwhalPcreg/UORF4gYONjI/AAAAAAAAAAg/A2Wn7pme2Cw/s1600/070720.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, tylko przez tą kreskę pod linią wodną oka, wydaje się, że chłopak ma pomalowane oko :P no chyba że ma?:P

      Usuń
    2. Tak masz rację poprawię to :)

      Usuń
  49. Niby takie trudne, ale łatwe. Nigdy nie umiałam narysować oka. Dzięki Tobie już umiem! :D

    OdpowiedzUsuń
  50. Wow :o Ja tak nie umiem! Ale to truuudne! Powinnaś zostać malarką ;) Napewno zajdziesz daleko w przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  51. OMG *o* JAK JA CI ZAZDROSZCZĘ TAKIEGO TALENTU <3

    OdpowiedzUsuń
  52. Jestem pod wrażeniem ! Bardzo zachwycił mnie pani kanał ! To właśnie przez panią odkryłam mój talent ! To pani zawdzięczam to że chodzę do gimnazjum plastycznego ! Już w wieku 8 lat zaczęłam rysować, kiedy poznałam pani blog ,zainspirował mnie !
    Teraz mam lat13 i chodziarz jeszcze nie doszłam do takiej perfekcji jak pani to wierze że kiedyś dojdę do tego celu ! Bardzo serdecznie chciałam pani podziękować że odnowiła mi pani pamięć w rysowaniu ! Kiedy teraz rysuję sprawia mi to przyjemność i satysfakcje z tego że mam talent i potrafię rysować ! Bol to wszystko zawdzięczam Pani ! Oliwiaa :) <3

    OdpowiedzUsuń
  53. Jakiego ołówka używasz ?

    OdpowiedzUsuń
  54. Mogłabyś więcej dawać takich poradników np. jakieś kwiaty, drzewa itp. bo ładnie i rysujesz i szkicujesz albo jak szkicujesz te osoby znane czekam na więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. Rysujesz przepieknie!

    OdpowiedzUsuń
  56. Super! Jesteś strasznie utalentowana.

    OdpowiedzUsuń
  57. Twoje posty są bardzo pomocne!

    OdpowiedzUsuń
  58. Hej, mam pytanie.. Jakich używasz przyborów do rysunków? Jestem początkująca i znalazłam cię w internecie. Patrzyłam już wiele blogów tego typu ale twój naprawdę mi się podoba! Rysuj dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  59. super to robisz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    OdpowiedzUsuń
  60. Wyśmienite te oko :) Zawsze miałam problem z narysowaniem oczu jak to przeczytałam , narysowałam i dorysowałam twarz wyszło wyśmienicie. Jestem początkująca i myślałam, że oczy bardzo trudno się rysuje , a to naprawdę błahostka :) Świetny blog ! Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Przepiękne! Chciałabym się spytać czym cieniowałaś to między brwią a lewą stroną oka? Bo właśnie rysuje.

    OdpowiedzUsuń
  62. super, dzięki. ja całkiem nieźle rysuje oko, ale z drugim mam problem!

    OdpowiedzUsuń
  63. Teraz wszystkie dziewczyny od nas rysują oczy! XD Jednak chyba nie mają pojęcia skąd to wzięłam :P Dostałam z tego oczka piątkę^^ Ja jeszcze rysuję kreseczki wokół tej... no... tej czarnej kropeczki.

    OdpowiedzUsuń
  64. Kocham tego bloga! Super posty bardzo dużo się nauczyłam, dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Spam niemile widziany. Na komentarze typu "Super blog! Wpadnij do mnie!" nie odpowiadam. Czytam wszystkie komentarze! APROPOS: JEŚLI TO CZYTASZ I MASZ WERYFIKACJĘ KOMENTARZY KODEM OBRAZKOWYM, PROSZĘ SKASUJ JĄ, bo jeśli odpisuję na komentarz to jest to dla mnie uciążliwe!